قیمت روز لوبیا سفید ایرانی

قیمت روز لوبیا سفید ایرانی

قیمت روز لوبیا سفید ایرانی چند است؟ شرکت هایی که در زمینه ی تولید، فروش، خرید، واردات و عرضه ی حبوبات فعالیت می کنند، قیمت روز لوبیا سفید ایرانی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.

لوبیا سفید جزء خانواده ی حبوبات به شمار می رود و ظاهری آن شبیه کلیه است. این محصول کشاورزی در کشورهای بریتانیا و آمریکا بسیار محبوب به شمار می رود و دارای کربوهیدرات زیادی می باشد.

امروزه لوبیا سفیدبیشتر به صورت کنسروی نیز وجود دارد که ارزش غذایی آن را حفظ کرده اند. بسیاری از فرهنگ های دنیا با لوبیا سفید آشنا هستند.

در تمام طول سال می توان به این لوبیا دسترسی پیدا کرد و یک افزودنی ارزان قیمت برای غذاها به حساب می آید.

لوبیا سفید برای غذاهای آب‌پز کاربرد زیادی دارد، زیرا می‌تواند طعم‌ها و مزه‌ها را به خوبی جذب می کند.

قیمت روز لوبیا سفید ایرانی

قیمت روز لوبیا سفید ایرانی

قیمت روز لوبیا سفید ایرانی در بازار با توجه به میزان کیفیت این محصول و همچنین ریز بودن و یا درشت بودن دانه های آن تغییر می کند که معمولا هر دو سایز این محصول در بازار با قیمت های متفاوتی فروش می رسد.

لوبیا سفید که هر ساله از کشورهای مختلفی به ایران وارد می شود را بر اساس موارد خاصی قیمت گذاری می کنند. کشورهایی همچون ازبک، قرقیز، قزاق، آفریقا و غیره حجم بالایی از لوبیا سفید را به کشور ایران صادر می کنند که به وسیله ی مراکز تجاری در اختیار مصرف کنندگان داخلی قرار می گیرد.

خواص لوبیا سفید برای سلامتی

دارای فیبر فراوان: لوبیا سفید دارای فیبر محلول و نامحلول می باشد که خواص بسیاری برای سلامتی داد.

۲۰۰ گرم لوبیا سفید پخته، ۵۰٪ نیاز روزانه شما به فیبر رژیمی را تامین می کند. فیبر نامحلول از مشکلات گوارشی مانند سندرم روده ی تحریک پذیر جلوگیری می‌کند و فیبر محلول با چسبیدن به صفرای حاوی کلسترول، باعث دفع سموم از بدن می شود.

منبع عالی پروتئین: یکی از منابع عالی و ارزان قیمت پروتئین، لوبیا سفید می باشد که به صورت کنسروی نیز در دسترس است. پروتئین موجود در این لوبیا را می توان با پروتئین محصولات لبنی و گوشت مقایسه کرد.

در نصف فنجان لوبیا سفید ۸ گرم پروتئین وجود دارد. زمانی که با سبزیجات دیگر ترکیب می کنید، به منبعی از مواد مغذی تبدیل می‌شود. چون زمان پخت لوبیا طولانی است، خیلی مهم نیست که آن‌ها را تازه مصرف کنید، می توانید از کنسرو آن هم بعد از مدتی استفاده کنید.

مفید برای داشتن قلبی سالم: لوبیا سفید با محافظت از قلب در برابر بیماری باعث طول عمر انسان می‌شود. لوبیا در کاهش سطح کلسترول و درنتیجه کاهش خطر حمله قلبی موثر است.

لوبیا با ترکیبات مضری که از خوراکی‌های ناسالم جذب بدن می‌شوند، مبارزه می کند که این عمل خطر بیماری عروق کرونر را نیز کم می کند. لوبیا حاوی فولات است که سطح هوموسستئین خون را کاهش می دهد.

قیمت روز لوبیا سفید ایرانی تحت تاثیر چه عواملی می باشد

قیمت روز لوبیا سفید ایرانی

میزان تولید داخلی
میزان واردات لوبیا به ایران
میزان صادرات لوبیا به کشورهای خارجی
میزان تقاضا برای لوبیای ایرانی و خارجی

جمع بندی

لوبیا سفید مانند هر ماده ی دیگری در کنار فواید، ضررهایی هم به دنبال دارد و در صورت تهیه، در مصرف آن نباید زیاده روی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonدریافت قیمت روز