بهترین برنج ایرانی

بهترین برنج ایرانی کدام است؟ | انواع آن

آیا شما هم به دنبال این هستید که بهترین برنج ایرانی کدام است؟ آیا می دانید بهترین انواع برنج ایرانی مال کدام شهر است و با چه قیمتی به فروش می رسد؟ ارزان ترین نرخ فروش برنج ایرانی را از کجا به دست بیاوریم؟

ویژگی برتر برنج های ایرانی

به طور حتم باید گفت برنج های کشت شده در شهرهای شمالی کشور جزو بهترین برنج های ایرانی هستند. اما امروزه با وجود تنوعی که این محصولات از نظر عطر، طعم، کیفیت پخت و همچنین نرخ فروش دارند ممکن است برای هر خریداری این سوال پیش بیاید که بهترین برنج ایرانی کدام است.

اما قبل از پرداختن به این موضوع که بهترین برنج ایرانی کدام است؛ لازم است با ویژگی های برتر برنج های ایرانی آشنا شوید. در این صورت می توانید در هنگام خرید برنج ایرانی، با بررسی این مشخصات بهترین نمونه را انتخاب و خریداری نمایید.

از نظر ظاهری یک برنج ایرانی خوب دارای دانه های سالم و یکدست است و علاوه بر سالم بودن دانه ها، باید فاقد دانه های ترکیبی و بی کیفیت باشد. اما از آنجایی که شناختن برنج ایرانی که اصطلاحاً قاطی دارد کار نسبتاً دشواری است می توانید از طریق دیگر ویژگی های این محصول بدانید بهترین برنج ایرانی کدام است.

از دیگر مشخصات مهم برای تشخیص برنج ایرانی مرغوب و درجه ۱ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کیفیت پخت: برنج زمان پخت مناسبی داشته باشد. در زمان پخت قد بکشد و له نشود.

رنگ برنج : برنج های ایرانی مرغوب به ویژه برنج شمال رنگ شفاف و شیشه ای ندارند.

سایز برنج: به اندازه ای که سایز دانه های برنج بلندتر و کشیده تر باشد کیفیت بالاتری دارد.

بو و عطر خوب : از دیگر مواردی که می توانید بدانید بهترین برنج ایرانی کدام است، عطر و بوی برنج در زمان پخت آن است. چرا که غالباً برنج ایرانی با همین بوی خوشش شناخته می شود.

ری کردن و قد کشیدن برنج : برنج های خوب ایرانی در زمان پخت به خوبی قد می کشند. ضمن اینکه خرد نمی شوند و ظاهر خود را به خوبی حفظ می کنند.

نوبت کشت : برخی از برنج های ایرانی را می توان در دو نوبت کشت داد. از این رو می توان گفت برنج های کست دوم از نظر کیفیت در سطح بالاتری قرار دارند.

برنج های ایرانی

معرفی انواع برنج ایرانی

حال که با معرفی این مشخصات تا حدودی می توانید تشخیص بدهید که بهترین برنج ایرانی کدام است؛ ما در این بخش لازم دانستیم انواع برنجی ایرانی را نیز به شما معرفی کنیم.

همانطور که گفته شد نمونه های مختلفی از این برنج در استان های شمالی کشور از جمله گیلان، مازندران و گلستان کشت و برداشت می شوند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

برنج هاشمی

این نوع برنج که جزو پرفروش ترین برنج های ایرانی به شمار می رود در ۲ نوع برنج هاشمی گرم (زودرس) و برنج هاشمی سرد (دیر رس) روانه بازار می شود. زمان برداشت و شکل ظاهری هر دو برنج تقریبا یکی است. اما خوب است بدانید برنج سرد از نظر کیفیت پخت و طعم در مورد پسندتر است.

برنج صدری

این نمونه برنج نیز جزو بهترین برنج های ایرانی در کشور است که فروش بالایی را به خود اختصاص داده است. در این میان خوب است بدانید این برنج دارای ظاهری کشیده و باریک است که در زمان پخت ظاهر بسیار خوبی خواهد داشت. ضمن اینکه عطر و طعم فوق العاده خوبی دارد. این برنج در ۳ نمونه دم زرد، دم قرمز و دمسیاه روانه بازار می شود. که البته تولید ۲ نمونه اول بسیار محدود است و اغلب برنج صدری دمسیاه را خریداری می کنند که جزو بهترین و عالی ترین نمونه ها می باشد. این نوع برنج را اغلب به عنوان برنج مجلسی می شناسند. از دیگر نمونه های این برنج می توان به برنج صدری هاشمی، علی کاظمی، حسن سرایی و… اشاره نمود.

برنج طارم

این نوع برنج در شهرهای مختلف گیلان و مازندارن کشت و برداشت می شود. دارای ۲ نمونه گرم و سرد می باشد و رنگ آن گچی، سفید و متمایل به کرم است. از نظر اندازه نیز کوتاه تر و تپل تر از برنج صدری است. اما عطر، طعم و کیفیت پخت بسیار خوبی دارد. از انواع برنج طارم می‌توان به برنج طارم محلی، طارم هاشمی، طارم بینام، طارم رشتی، طارم امیری، طارم دیلمانی، اهلمی طارم، سنگ طارم، موسی طارم و…. اشاره کرد.

برنج پرمحصول

این محصول در واقع ژن اصلاح شده برنج های ایرانی است که از نظر کیفیت تفاوتی با بهترین برنج های ایرانی ندارد. بلکه با کشت آن محصول بیشتری برداشت می شود. البته باید گفت برنج های پرمحصول عطر و بوی کمتری نسبت به دیگر نمونه های محلی دارند. از جمله انواع این برنج ها می توان به برنج شیرودی، برنج فجر، برنج ندا و… اشاره کرد.

برنج گرده

این نوع برنج های ایرانی در رده برنج ها رده متوسط ایرانی قرار دارند و اغلب برای مصارف شخصی پیشنهاد می شوند. در واقع باید گفت به دلیل ظاهر وتاه، توپر و گردی که دارند در هنگام پخت قد نمی کشند اما عطر و طعم بسیار خوبی دارند. از جمله این برنج ها می توان به برنج عنبربو و چمپا اشاره کرد.

خرید برنج ایرانی

بهترین برنج ایرانی چه برنجی است؟

با توجه به تنوع بالایی که در بازار و هنگام خرید برنج ایرانی وجود دارد اگر شما هم می خواهید بدانید بهترین برنج ایرانی کدام است. باید گفت معمولا برنج طارم در نمونه های مختلف جزو پرفروش ترین و بازار پسندترین برنج های ایرانی است.

 اما باز هم برای دادن پاسخ دقیق تر به این سوال که بهترین برنج ایرانی کدام است؟ باید گفت برنج طارم هاشمی، برنج طارم محلی و برنج طارم امرالهی جزو محبوبت ترین برنج ایرانی قرار دارند که سهم بالایی از فروش برنج در بازارهای داخلی و خارجی را به خود اختصاص داده اند.

در واقع این برنج از نظر رنگ دارای رنگ کرم روشن بوده و از لحاظ سایز نیز ظاهری کشیده و باریک دارد. عطر و طعم فوق العاده آن نیز از مهم ترین دلایل محبوبیت این برنج به شمار می رود. ضمن اینکه در هنگام پخت به خوبی ری می کند و قد می کشد. افزون بر اینکه مقاومت بالایی در برابر هجوم آفت دارد و با مصرف کمتر سموم کشاورزی، جزو سالم ترین برنج های ایرانی نیز به شمار می رود.

انواع برنج ایرانی

بهترین برنج ایران مال کدام شهر است؟

هر چند که پیش تر گفته شد برنج ایرانی در شهرهای شمالی و در ۳ استان گیلان، مازندران و گلستان کشت می شوند. اما خوب است بدانید در ۱۷ استان دیگر دیگری از قبیل خوزستان، لرستان، خراسان شمالی، فارس، اصفهان و… نیز به کشت و برداشت نمونه های مختلف برنج ایرانی می پردازند. با این حال اگر می خواهید بدانید در میان این استان ها بهترین برنج ایرانی مال کدام شهر است باید گفت کیفیت برنج به عوامل مختلفی از قبیل

  • خاک شالیزار
  • آب و هوای منطقه
  • نوع آب مصرفی
  • میزان و نوع کودهای مصرفی
  • نحوه خشک کردن برنج، تبدیل شالی به برنج و…

تاثیر چشمگیری در انتخاب بهترین منطقه برای خرید بهترین برنج ایرانی را دارد. اما در میان تمامی این مناطق باز هم برنج شمال کشور حرف اول را میزند و بسیاری از خریداران ترجیح می دهد برنج های شمال را خریداری کنند. با این حال می توان گفت برنج های گیلان و مازندارن جزو پرفروش ترین برنج های ایرانی هستند.

همچنین خوب است بدانید در شهرهای فریدونکنار و بابلسر به دلیل بستر آبندان مناسب، رطوبت و گرمای مناسب بهترین برنج، به ویژه خوش عطر ترین برنج های کشت دوم کشت و برداشت می شوند.

بهترین برنج ایرانی

قیمت انواع برنج ایرانی

در بخش های پیشین در زمینه این مسئله که بهترین برنج ایرانی کدام است،  به مشخصات برنج های ایرانی و ویژگی های برتر این محصول پرداختیم. از این رو باید گفت تمامی این پارامترها از قبیل، کشت اول یا کشت دوم، عطر و طعم برنج، سایز و اندازه آن، کیفیت پخت، ری کردن برنج و… تاثیر مستقیمی بر قیمت انواع ایرانی دارد.

ضمن اینکه این محصول در کدام شهر و منطقه کشت و برداشت شده و جزو چه نوع برنج است نیز عامل مهمی برای تغییر در قیمت برنج ایرانی می باشد.

اما یکی از موارد مهم دیگری که می تواند قیمت خرید برنج ایرانی را دستخوش تغییر کند؛ خرید انواع برنج ایرانی از فروشنده به طور مستقیم یا با واسطه است.

در واقع با خرید مستقیم برنج از فروشنده دست اول شما این محصول را بدون هزینه های واسطه گری و با نرخی واقعی تهیه می کنید. بعلاوه اینکه اگر بتوانید فروشندگان معتبر و مورد اعتماد در بازار را بیابید می تونید علاوه بر خرید ارزان برنچج ایرانی، محصولی باکیفیت و درجه ۱ را خریداری نمایید.

با این حال ما در مجموعه بازرگانی داریا ضمن سال ها تلاش و حضور موفق در بازار حبوبات ایرانی در کنار فروش عمده انواع حبوبات ایرانی و خارجی، برای تامین نیاز مشتریان خود به عرضه مستقیم انواع برنج ایرانی نیز پرداخته ایم.

از این رو شما می توانید ضمن دریافت لیست قیمت برنج ایرانی و مقایسه قیمت ها، با خیالی آسوده خریدی باکیفیت و ارزان را تجربه کنید.

افزون بر اینکه ما خرید عمده انواع برنج ایرانی را با قیمت های رقابتی امکانپذیر کرده ایم. شما می توانید هم به صورت تلفنی و از طریق شماره های درج شده در وبسایت ما و هم به صورت حضوری با مراجعه به دفتر فروش ما برای خرید اقدام نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonدریافت قیمت روز