انواع برنج تایلندی

انواع برنج تایلندی

از دیگر کشورهای وارد کننده برنج به ایران کشور تایلند است. این کشور نیز با توجه به اقلیم آب و هوایی مناسب از دیگر تولید کنندگان بزرگ برنج در دنیا است. معمولا این کشور به دلیل شرایط آب و هوایی که دارد برنج را به صورت دیم کشت می کند. در ادامه به معرفی انواع برنج تایلندی بیشتر پرداخته خواهد شد.

برنج تایلندی هومالی

برنج هومالی یا همان برنج یاس که با نام جاسمین شناخته می شود، از مرغوب ترین انواع برنج تایلندی است. با توجه به کیفیت بسیار خوبی که دارد هر ساله  تقاضا برای واردات این نوع برنج رو به افزایش است. این برنج در مناطق شمال و شمال شرق تایلند تولید می شود. طعم و عطر بسیار عالی آن سبب شده که بی شباهت به برنج های ایرانی نباشد. برنج هومالی درجه یک قیمت بسیار مناسبی دارد و برای مصارف خانگی و همچنین پخت در رستوران ها و آشپزخانه ها بسیار مناسب است. این محصول در کیسه های ۱۰، ۲۰ و ۵۰ کیلویی عرضه می شود

انواع برنج تایلندی

برنج تایلندی معطر

با توجه به اینکه قیمت برنج ایرانی در سال های اخیر رو به افزایش است  اکثر خانوارهای ایرانی برای تامین نیاز خود اقدام به خرید برنج های وارداتی می کنند. برنج تایلندی معطر دارای کیفیت، لطافت و عطری طبیعی است که خرید آن برای خانوارهای ایرانی بسیار به صرفه و اقتصادی است.

برنج تایلندی نیم جوش

از دیگر انواع برنج تایلندی که به سایر کشور ها صادر می شود برنج نیم جوش یا همان پاربویل است. برنج نیم جوش به برنجی گفته می شود که قبل از پوست کندن نیم جوش شده باشد. مصرف این برنج برای بدن بسیار مفید است زیرا به دلیل نفوذ مواد معدنی و ویتامین ها در آن ارزش غذایی برنج بسیار حفظ شده است. همچنین آلودگی های میکروبی و قارچی این برنج  از بین می رود. با توجه به مزایای زیاد برنج تایلندی نیم جوش تقاضای بازار برای این محصول در حال گسترش است.

برنج تایلندی سفید

برنج سفید مهم ترین نوعی برنج صادراتی تایلند است که با توجه به نسبت  وجود برنج شکسته درجه بندی های مختلفی دارد. هرچه میزان برنج شکسته بیشتر باشد از قیمت کمتری برخوردار است.

برنج تایلندی چسبناک

این برنج بطور گسترده در داخل کشور تایلند مورد استفاده قرار می گیرد و از محبوبیت فراوانی برخوردار است. هر چند به کشور های همسایه تایلند از جمله چین و ژاپن نیز صادر می شود.

انواع برندهای برنج تایلندی در ایران

برنج تایلندی جی تی سی

از مهم ترین برند های توزیع کننده برنج تایلندی در ایران برند GTC است. این برنج از کمترین میزان دانه های شکسته برخوردار است پخت آن نسبتا متوسط است و عطر و کیفیت حد وسطی دارد. بسته بندی برنج تایلندی جی تی سی نیز بسیار خود و استاندارد است. این برنج را که اغلب به عنوان برنج تنظیم بازار می شاسند، دولت وارد می کند و قیمت بسیار پایینی دارد.

برنج تایلندی افتخار

یکی از برندهای عرضه کننده برنج تایلندی برنج تایلندی افتخار است .این برنج وارداتی کیفیتی بسیار بهتر از دیگر انواع برنج وارداتی از جمله برنج های هندی و پاکستانی دارد. قیمت مناسب آن سبب شده تا قشر های مختلف جامعه بتوانند در سبد غذایی خود برنجی باکیفیت و خوش پخت داشته باشند. بسته بندی این محصول نیز بسیار مناسب و مرغوب است.

خرید عمده انواع برنج تایلندی

با وجود کیفیت مورد قبول و قیمت بسیار مناسبی که انواع برنج تایلندی در بازار ایران دارند، امروزه خریداران و مصرف کنندگان بسیاری به دنبال تهیه این برنج از عمده فروشی های معتبر و تامین کنندگان اصلی هستند. بنابراین شما هم می توانید با مشاهده قیمت روز برنج در بازار کشور و مقایسه کیفیت و قیمت محصولات، جهت مشاوره و خرید انواع برنج تایلندی با کارشناسان فروش ما تماس گرفته و خریدی به صرفه و رضایت بخش را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonدریافت قیمت روز