تفاوت برنج لاشه با سرلاشه

تفاوت برنج لاشه با سرلاشه

تفاوت برنج لاشه با سرلاشه در اندازه دانه های آن ها بوده و تعداد دانه های سالم در برنج سرلاشه نسبت به برنج لاشه بیشتر است. البته باید بدانیم که کیفیت این دو رقم برنج فرق چندانی ندارد و فقط در هنگام جدا سازی و بوجاری کردن برنج سالم از برنج شکسته جدا شده و در سه دسته برنج سرلاشه، برنج لاشه و برنج نیم دانه قرار می گیرند.

برنج لاشه چیست؟

همه ما در هنگام خرید برنج با واژه های مختلفی از برنج برخورد می کنیم که برنج لاشه یکی از آن ها می باشد؛ در واقع این نوع از برنج جزء برنج های نیم دانه است با این تفاوت که دانه های آن از برنج معمولی کوچکتر و از برنج نیم دانه بزرگتر است.

در این برنج تعداد زیادی دانه های شکسته وجود داشته و حدود ۲۰ درصد از آن را برنج سالم تشکیل می دهد. همچنین در برنج لاشه طعم و ارزش غذایی و کیفیت پخت با برنج اصلی هیچ فرقی ندارد و به دو صورت آبکش و دمی می توان آن را مورد استفاده قرار داد.

مزایای خرید برنج لاشه

بهتر است بدانید برنج لاشه دارای طرفداران بیشماری است و چون دانه های برنج شکسته شده است از طعم و بوی فوق العاده ای برخوردار می باشد. این نوع برنج برای پخت انواع دسر مانند شله زرد، حلیم و شیر برنج بسیار مناسب بوده و یک دسر لذیذ و خوشمزه از آن به دست می آید.

البته این برنج به دلیل مشخصات خوبی چون قیمت مناسب و ظاهر بهتر نسبت به برنج های نیم دانه برای پخت مصارف خانگی نیز عالی بوده و افراد زیادی برای مصارف روزانه خود از برنج لاشه استفاده می کنند.

از دیگر مزایای برنج لاشه می توان موارد زیر را بیان کرد:

  • خوش پخت بودن
  • هضم راحت تر نسبت به دیگر برنج ها
  • عطر فوق العاده

برنج سرلاشه چیست؟

برنج سرلاشه همان برنج های سالم هستند با این تفاوت که مقداری از برنج های سالم کوچکتر هستند و تعداد دانه های سالم در این برنج بیشتر دیده می شود؛ البته مقدار کمی دانه های شکسته مانند نیم دانه در آن وجود دارد. برنج سرلاشه همانند برنج های لاشه با فرآیند بوجاری شدن از برنج سالم جدا می شود و در کیسه ها و بسته بندی های همختلفی در بازار به فروش می رسد.

در ضمن باید بدانید که از نظر طعم و بو برنج سرلاشه فرقی با برنج اصلی خود که از آن به دست آمده ندارد. به این صورت که تمامی خواص برنج مرغوب و درجه یک را خواهد داشت و فقط از نظر ظاهر متفاوت خواهد بود.

تفاوت برنج لاشه با سرلاشه در چیست؟

همانطور که در بالا اشاره شد تفاوت برنج لاشه با سرلاشه بسیار جزئی است و برای فروش در بازار با این نام ها شناخته می شوند. در واقع همانگونه که گفته شد اصلی ترین تفاوت برنج لاشه با سرلاشه ظاهر این ۲ نوع محصول است. ضمن اینکه از نظر پخت هم تفاوت هایی دارند و ممکن است برنج لاشه را نتوان به راحتی برای پخت خانگی استفاده کرد چرا که له می شود. از آنجا که در بازار انواع مختلف برنج ایرانی وجود دارد برنج لاشه و سرلاشه هم می تواند متعلق به گونه ای خاص باشد. مثال: برنج لاشه طارم، برنج لاشه هاشمی، برنج لاشه فجر و…

به طور کلی تفاوت برنج لاشه با سرلاشه به صورت زیر است:

  • برنج سرلاشه باید از لحاظ ظاهری تعداد دانه های سالم آن زیاد و وجود نیم دانه در آن کمتر از ۱۰% باشد.
  • برنج لاشه باید از لحاظ ظاهری تعداد دانه های شکسته  در آن زیاد و وجود نیم دانه در آن کمتر از ۲۰% درصد باشد.
تفاوت برنج لاشه با سرلاشه

قیمت انواع برنج لاشه و سرلاشه

همانطور که گفته شده برنج لاشه و سرلاشه از نظر کیفیت، طعم بو و در برخی مواقع پخت با برنج سالم یکسان بوده و فقط شکل ظاهری آن ها فرق می کند. همین ظاهر باعث شده  تا قیمت برنج لاشه و سرلاشه نسبت به برنج سالم نرخ پایین تری داشته باشند. البته موارد دیگری نیز در قیمت گذاری این مواد غذایی تأثیر گذار می باشد که در زیر به توضیح آن ها می پردازیم:

  1. میزان تمیزی و سورت دو برنج لاشه و سرلاشه در قیمت آن تآثیر بالایی دارد.
  2. بسته بندی برنج ها و وزن آن ها نیز باعث تفاوت در قیمت ها می شود.
  3. خالص یا مخلوط بودن بار برنج از مهم ترین نکات در تعیین قیمت محصول می باشد.
  4. به وضعیت قیمت برنج سالم و  میزان وجود دانه های سالم نیز بسیار بستگی دارد.
  5. خرید محصول به صورت مستقیم از فروشنده نیز از قیمت های اضافی جلوگیری می کند.
  6. و موارد دیگر

خرید انواع برنج لاشه و سرلاشه

در حال حاضر فروشگاه ها و مراکز زیادی خرید و فروش انواع برنج لاشه و سرلاشه را برعهده دارند که با مراجعه به آن ها می توان یک برنج مرغوب و با کیفیت تهیه کرد. البته قبل از خرید لازم است تفاوت برنج لاشه با سرلاشه را بفهمید تا در هنگام خرید دچار سردرگمی نشوید.

اما اگر قصد خرید عمده برنج لاشه و سرلاشه را دارید لازم است به مراکز معتبری مراجعه کنید که خود تولیدکننده و تامین کننده برنج عمده در بازار هستند.  بنابراین با خرید عمده انواع برنج ایرانی از تامین کننده اصلی می توانید این محصول را با قیمت کف بازار تهیه کنید ضمن اینکه خرید از تولید کنندگان اصلی باعث می شود تا شما از کیفیت برنج کاملا خاطر جمع باشید.

در این میان ما در شرکت بازرگانی داریا با سال ها فعالیت در بازار فروش عمده انواع حبوبات همواره سعی کرده ایم مناسب ترین قیمت عمده حبوبات را در بازار روز به مشتریان خود ارائه بدهیم. هم اکنون نیز با توجه به درخواست مشتریانمان سعی کرده ایم متنوع ترین نمونه های برنج ایرانی و خارجی را تامین کرده و مناسب ترین لیست قیمت عمده برنج را در اختیار شما قرار بدهیم.

همچنین با کمک وبسایت خود امکان خرید اینترنتی برنج عمده را هم برایتان فراهم کرده ایم و شما می توانید از سراسر کشور ضمن حذف واسطه ها، متنوع ترین محصولات را با قیمت رقابتی، در کمترین زمان و به راحتی از تامین کننده اصلی تهیه کنید.

افزون بر اینکه می توانید جهت خرید حضوری نیز به دفتر فروش ما مراجعه نمایید. پس چنانچه قصد دریافت لیست قیمت روز برنج لاشه و سرلاشه و… را دارید می توانید با واحد فروش ما تماس گرفته و پس از دریافت قیمت ها، بررسی کیفیت محصول و مقایسه با دیگر مراکز خریدی به صرفه تر و رضایت بخش تر را تجربه کنید.

سخن پایانی

امروزه در بازار با واژه های مختلفی از برنج رو به رو می شویم که برنج لاشه و سرلاشه از معروف ترین آن ها به شمار می رود؛ این دو رقم از برنج زمانی به دست می ایند که بعد از برداشت محصول وارد کارخانه ها شده و مرحله سفید کردن برنج اتفاق می افتد؛ برنج بعد از پوست گیری وارد دستگاه مخصوصی برای سفید شدن می شود.

در زمینه تفاوت برنج لاشه با سرلاشه باید گفت، در هنگام سایش برخی از دانه های برنج شکسته شده و از برنج سالم جدا می گردند، این برنج های شکسته شده در داخل کیسه های جداگانه به عنوان برنج سرلاشه و لاشه بسته بندی شده و روانه بازار می شوند. این دو رقم از برنج از نظر طعم و بو با برنج اصلی خود که از آن به دست آمده ندارد و فقط از نظر تعداد و ظاهر دانه های برنج باهم تفاوت های اندکی دارند. با وجود تفاوت برنج لاشه با سرلاشه می توان از این محصول هم به عنوان دسر استفاده کرد و هم برای مصارف خوراکی از آن بهره برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonدریافت قیمت روز